lördag 3 april 2010

Öde

Jag sitter ensam i en öde studentkorridor, men jag är inte ensam i hela huset, det hör jag tydligt ibland.
Jag känner mig lite spänd (redan) över att träffa de andra som bor här, än de/den jag har träffat och mest är jag nog ängslig över att träffa brudarna.
Hälsade på en Anders, men jag vet inte om han bor här egentligen, men min granne Daniel, vet jag bor här :D

Igår tog jag mig en liten morgonpromenad till affären, det tog kortare tid än jag trodde, så det blev en kortis.
På eftermiddagen tränade jag ett intensivt, svettigt och mycket roligt spinningpass. Tanken var att vi skulle pressa upp oss uppåt maxpuls, men jag kom bara upp till ca 80% av HFmax (körde hela passet på mellan 70-80% av HFmax), för mina ben tog slut.
Och om man tänker på att en relativt otränad person (jag har tränat dåligt den senaste månaden)har sin mjölksyratröskel runt 50-60% av VO2Max, vilket ligger mellan 60-75% av HFmax, så är det inte underligt att jag drog på mig syra.
När ett träningspass är roliga och instruktören är inspekterande kan man ju inte låta bli att kämpa :D

Idag eftermiddag tog jag mig en promenad, solen hade börja skina, så jag kände att jag behövde få lite sol. Det var länge sedan jag har gått i skog och jag vet att jag kan ha problem (blir yr) när solen skiner mellan träden och det blir nästan "blinkande"ljus.
Idag vet jag inte om det berodde på ljuset, men jag jag blev jätteyr, de jag mötte trodde säkert jag va full. Jag begav mig hemåt, men konstigt nog gick jag inte samma väg tillbaka, utan hamnade på en väg till gymmet. Där gick jag in på toaletten, trodde jag var blek som ett lakan, men var blossande röd och svettades ordentligt.
Resten av vägen hem kände jag mig ok, men jag var rejält trött i kroppen, kanske lite illamående. Jag undrar verkligen vad som hände!! Nu mår jag helt ok :D

2 kommentarer:

  1. Gumman! Det var nog bara chocken av all d-vitamin ;-) Kram fina!

    SvaraRadera
  2. Betongbarnet: Vad du hittar på :D, D-vitamin är ju bra att ha.
    Stora Kramen

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)