tisdag 20 april 2010

BBC

Helgens Blogger Boot Camp var verkligen spännande och mycket lyckad träningshelg!

Lördagen började med Afro, jag har gått på några olika Afropass förut, men detta var helt nytt för mig.
Upplägget var annorlunda och jag tyckte det var kul med det"stafett liknande" delen, där man skulle skulle anatingen vara "ful", snygg eller kaxig, när man skulle göra de olika stegen.
Instruktören, Magdalena Bibik, var mycket entusiasmerande fick igång oss rejält!

Efter fotografering och namnlek, var det dags för det enda valbara passet. Vi fick välja mellan ett utomhuspass BBC, ett armyinspirerat pass eller Mix-it pass som innehöll Forza, Core med Flow Tonic och Qigong, jag valde Mix-it passet och ångrar mig inte!

Mattias Ögren från Örebro är en mycket tydlig och pedagogisk instruktör och det behövdes, för övningarna var inte de lättaste.
Forzan var lite knepig att få till och det var jobbigt att hålla i svärdet, men jag skulle gärna testa på ett helt pass.
Core med Flow Tonic var något helt nytt för mig, även det, man använde sig av två runda hala plattor som man gled på, i olika övningar. Grymt jobbigt men effektivt.



Qigongen på slutet av passet var avslappnande med mjuka rörelser och jag kände verkligen att jag behöver börja med "min" Qigong igen för att få upp rörlighet och energi.

Efter detta pass som gick med flygande fart, var det en välbehövlig lunch, pastasallad från GI-boden, och var antingen med kyckling eller tacokryddad förs och smakade mycket bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)