tisdag 20 april 2010

BBC forts.

Efter lunch på lördagen tänade halva gruppen dans och halva spinning, jag fick började med danspasset.
Instruktör var Caroline "GymGlam" Nilsson, hon var helt underbar och lärde till och med mig att dansa. Jag brukar verkligen vara kass på koreografi, men jag hängde med riktigt bra och det var superroligt! (det är inte ofta jag säger det om annat än dans på krogen)

Sist passet i lördags var spinning och till min glädje kom jag på passet som instruerades av Emil "River" Forss, jag har läst hans blogg många ggr och det var med glädje jag satte mig på spinningcykeln!
(bild lånad från http://riverspringer.blogspot.com/)
Det var ett pulsbaserat pass och var uppbyggt i tre block, i pulsintrevallerna 75, 85 och 90 eller högre av maxpuls.
Jag trodde det "bara" skulle var två block, så jag var nästan helslut efter de första två, men jag samlade kraft och höll ut enda till slutet, vilket gjorde mig väldigt stol över min prestation.
Emil är en riktigt skön lirare och jag gillade verkligen hans stil och upplägg på passet, jag gick därifrån med ett leende på läpparna, svettig, men super nöjd!

Pilates med Matilda "PAMPAM" Pamelis, söndag förmiddag
Jag tror inte jag har prövat på pilates förut, möjligen på boll, men det var då säkert fyra- fem år sedan.
Matilda guidade oss igenom passet på ett mycket lugnt och pedagogiskt sätt.
Det var ganska svårt att hålla "power house" spänningen hela tiden, men jag försökte så gott det gick. Alla övningar trappades upp, i svårighetsgrad, och man kunde stanna vi den nivå där man kände att man kunde hålla "power house"spänningen och utföra rörelsen riktigt.
Det betyder inte att man ska lata sig, utan övningarna var ändå riktigt jobbiga och jag var trött, men tillfreds, efter passet.

Söndagen avslutades med en bra, inspirerande och tänkvärd föreläsning , "kroppen har Ordet" med Frida Lundqvist.

Jag tackar alla för en fin helg med mycket bra träning och riktigt mycket träningsglöd!

1 kommentar:

  1. Hej! Hoppas ditt knä är bättre nu!
    Det var trevligt att träffas i helgen :)
    kram

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)