tisdag 1 mars 2011

Ska jag verkligen springa?

Ibland frågar jag mig själv om det kanske är så att alla inte kan springa. Även om jag väger tungt har jag gett mig den på att visst ska jag kunna springa minst 5km, smärtfritt.
Det kanske är dags att jag börjar springa efter något program och hålla mig till det, istället för att springa på en "höft" som jag gör idag. Jag vet att fysiologiskt sett är kondition en färskvara och redan efter två veckors uppehåll ser man klara försämringar när det gäller mitokondrier och oxidativa enzymer och jag kan säga att mina tre veckors uppehåll från löpningen gjorde mig nog ännu sämre an från början *S* Jag måste framförallt träna upp mitt pannben!

Idag gick och sprang jag tre km, det var en ren pina, men jag gav inte upp! Efter det så körde jag två övningar lats och två övningar biceps. Nu gör jag fina 10reps på 12 kg i biceps, så det tar sig :D

3 kommentarer:

  1. Jag springer inte! Tycker inte att det verkar ett dugg roligt. Tycker att träning ska vara roligt. Får konditionsträning genom andra träningspass. Längtar så till denna veckas tre pass, min favoritinstruktör Ulrika * 3! Brukar bli ett eller max två med henne!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Christin: Jag har samma inställning som dig när det gäller träning, det ska vara roligt, men jag tror att när jag väl kommer igång och får bättre kondition, så kommer jag njuta av löpningen som många andra gör :D

    SvaraRadera
  3. Löpningen är ju ett helvete i början.. och när man lagt det på is ett tag som jag gjort... Men nu jävlar ska jag på't igen. Men dessvärre är det ju halkigt ute nu, riktigt störigt bara för att jag har nya skor och allt!

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)