lördag 26 mars 2011

Varför tränar du?

Jag tränar för att jag tycker det är roligt och att jag mår bra av det,ett klassiskt svar! Det enda som inte är roligt, ännu, som jag har sagt förut, är löpning, men jag är fortfarande övertygad om att det kommer bli en njutning för mig oxå :D
Jag började träna när jag var 20, efter att jag hade gått ner ca 40kg i vikt. Jag hade inte varit intresserad av träning efter tråkig skolidrott och det eviga springande runt idrottsparken, inget individtänk där inte. Som jag har nämt förut började jag på gymnastik på fritiden, men slutade efter att jag blev tillsagd att jag var för tjock. Jag var duktig i kulstötning och testade på det, men i friidrottsklubben var vi för unga för att bara köra kastgrenar, där skulle man breddas och var tvungen att springa och springa igen! Varför inte låta det komma naturligt, då hade jag kanske fortsatt? Det finns många "om och men" i mitt liv som kunde ha förändrat mitt liv. Men så här efteråt är jag nöjd med val jag gjort i vuxen ålder, även om jag kan önska (ibland) att vissa val, kunde ha kommit tidigare i mitt liv :D

2 kommentarer:

  1. För att känna mig frisk, stark, pigg och duktig!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Tränar för att må bra :) För att det är jättekul och för att jag vill ha rutor på magen ;) Hihi!

    Kramar!

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)