måndag 21 mars 2011

Hur besviken får man bli?

Idag har varit en ganska dålig dag, det är sällan jag säger det, men om det går så långt att jag gråter (visst jag har lite PMS oxå, men ska man skylla på det) då känner jag mig riktigt sårad!
Vi är ett gäng, fem st, i klassen som vill åka till Nya Zeeland nästa termin.
Från början hade vi åtta projektplatser och sju som ville resa, men så togs två projektplatser bort och en tjej får inte åka, så nu är vi sex intresserade. Fyra platser är i en stad och två i en annan stad, 35 mil bort.

Det jag blev så besviken på är att mina klasskompisar satte sig helt ogenerat på fikarasten, vid bordet bredvid mitt, och, som de sa "nu måste vi gadda ihop oss" för att få åka till samma ställe!
Jag har såhär efteråt bara snackat med en tjej, som jag verkligen tycker om, och frågade typ, hur tänkte ni när ni gjorde sådär? Men självklart kan hon bara svara för sig själv och berättade hur hon kände. Visst accepterar jag hur andra känner och tänker, men det kunde ha gjort det lite smidigare!

Jag kan i alla fall säga att jag är betydligt gladare nu, för min kära vän från Betongen ska flytta upp hit! :D Ganska dålig timing, om jag sticker iväg, men förhoppningsvis bor hon kvar när jag kommer tillbaka :)

8 kommentarer:

  1. Styrkekramar kommer från Göteborg!! Hoppas du får den platsen Du vill ha oavsett vad!

    SvaraRadera
  2. Det luktar såpa-TV! Om inte just den orten är ojämförbart bra, kanske det är skönast att slippa vara uppi de tre småflickorna?
    Stå på dig! Skickar en bunt knådar-händer, vart du nu hamnar. :)

    Erik i Umeå

    SvaraRadera
  3. Åh hur gamla är de????? Tufft av dig att ifrågasätta hur tjejen tänkte. Lycka till med att få där du vill och att de måste dela på sig. Någon borde prata med lärare om detta!!!!!!!!!Kram

    SvaraRadera
  4. Jag skickar en bamsekram! Förstår på något sätt alla inblandade parter men håller med om att allt sånt där kan skötas smidigare. Med ärlighet och öppenhet kommer man kanske inte längst i livet men det blir så mycket trevligare. Jag hoppas att det löser sig på ett bra sätt för sig så att du får en underbar höst. Men för min egen del är det ju alltid trevligt med folk som stannar i Umeå. =)

    SvaraRadera
  5. Förstår din besvikelse, folk är som de är!! Håller tummarna att du får åka!! Kul att du får härligt sällskap i Umeå!

    SvaraRadera
  6. Åh vännen! Stark e du som vågar tala om vad du känner. Hoppas det löser sig tillslut. Vi ses snart. ;) Kram.

    SvaraRadera
  7. Tack alla :) Nu blir jag riktigt varm i hjärtat!

    SvaraRadera
  8. älskar dig, hoppas att du får platsen för att du är en toppen tjej som alltid ger 100% på allt du gör =)

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)