söndag 6 mars 2011

Svettigt värre!

Nu har jag kört mitt första Vasalopp i spinningsalen. Förmiddagen var mycket roligare än vad jag tänkte. Det var fyra instruktörer som körde ca 30 minuter åt gången, ingen utav mina "favoritinstruktörer" körde, men jag kan säga att den som var bäst var en som jag förut har ratat, eftesom det passet jag var på var riktifgt uselt!
Vad viktigt det är att vara beredd att ett pass ska ta x antal timmar istället för att inte planera sin tid. Jag drack det sista energin vid 3h, eftersom jag inte visste om spurten skulle komma tjugo i eller runt 12, för jag visste att jag skulle klara mig på vatten sista biten. Passet var varierande men de kunde ha kört lite mer populärmusik :-D jag hade sjuk träingsvärk i framsida av lår, så jag hade egentligen inga förväntningar överf min prestation. Även om jag kanske inte körde jättehårt hela tiden, så är jag nöjd och känner att jag inte kunde gjort det bättre. Ryggslutet började jämra siig lite efter 2,5h, men variationen gjorde att de aldrig blev outhärdeligt.
Om jag är här i Umeå vid nästa vasalopp så är jag övertygad över att jag sitter på cykeln igen :-D

2 kommentarer:

Hej! Kul att se just DIG här :o)