fredag 19 november 2010

Vilken är din favorit instruktör?

Jag fick frågan av Emmas Form som även hon tränar på IKSU.
Det är svårt att ranka instruktörer på IKSU för de har så grymt många instruktörer med hög kvalité. Nackdelen med att ha favoritinstruktörer är att många bara har ett pass i veckan och då gäller det att hitta guldkornen bland gräddan av de bästa :)

Idag hade jag laddat ännu en vecka för att köra spinning för Elvira J, men hon var fortfarande sjuk. Det kändes lika tungt i hjärtat, eftersom jag verkligen gillar henne och hade sett fram emot ett inspirerande pass!
Emelie W som hade passet istället är glad och charmig, spelar grymt bra musik och har jättebra pass, men hon pratar alldeles för mycket, för min smak :D
En annan stor favorit är Nettan E, den lugna men eldiga instruktören. Hon är lika bra på spinningcykeln som under ett milt Body Balancepass.
Annars gillar jag Elin P som har många olika pass och är en fantastisk spinninginstruktör, men jag vill också göra reklam för hennes underbarat funktionella Muskelpass!
Sen får jag inte glömma min klasskompis Mia S, hon är en allsidig instruktör med grym rytm och skön fight känsla.
Nya favoriter som jag har hittat på senare tid är Lina S som har Total Training på måndagar, hon är även dietist och PT, Anders B som har lunchspinning på onsdagar.

Vad är det som gör att en instruktör är bra? Jag tycker att en blandning av charmighet, utstrålning, engagemang och att bra och igenkännande musik spelas. Bara för att jag gillar en instruktör blir inte passet helt perfekt utan skön musik!
Vad tycker du?

5 kommentarer:

  1. Skall testa att gå på något pass med både nettan, elin och emelie då tror jag :)

    Personligen gillade jag inte Elviras spinningpass, alldeles för lugnt tempo för min smak! Och fel sorts musik för som du säger så lyfter ju ofta musiken ett pass! Men hon kanske har ändrat pass nu för det var ett tag sedan jag gick på spinning!

    Jag gillar Felicia som har BodyCombat, Maria Olofsson är ju grym och energisk till 110% Och så gillar jag Nina som har zumba =)

    Mia S känner jag inte igen tror jag... Kanske om jag ser henne =)

    Jag jobbar ju på IKSU också så man känner ju till de flesta som jobbar där.. i alla fall de som jobbar "på riktigt" och inte bara är instruktörer =)

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Det ska vara högt tempo och bra musik! Instruktören ska vara glad och uppmärksam på vad folk gör. Inte kul när de bara tittar sig själva i spegeln. Camilla O (Sportlife, Gbg) är tokbra, hon har Body Step o Body Balance. Även Pernilla B (Sportlife, Gbg) är helt fantastisk. Jag går på hennes Body Combat. Tror hon instruerar andra intruktörer också. Sara som har Dans Step och MRL är också jättebra. Men Sportlife har många helt grymma intruktörer, jag kan göra listan lång :)
    Gillar jag inte intruktören går jag från passet. Ingen idé att slösa bort tiden på något som är trist!
    Kram på dig Fia!

    SvaraRadera
  3. Åååh tack vännen för omnämnandet! :) :) blev väldigt glad!

    SvaraRadera
  4. Mia S: Det är bara dagens sanning, om jag skulle kunna hade jag gått på alla dina pass, men dansen är ju en stor begränsning för mig :)

    SvaraRadera
  5. ÅÅh snäll du är!! värmer ända ner i tårna, mm dansen är ju lite klurig ibland, men testa och se lr kika in och kolla :)

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)