lördag 20 november 2010

Jag, stelheten själv :D

Jag vet att jag är stel i kroppen och under massagen förra veckan bevisades det starkt. Även idag under Body Balancepasset isåg jag att JAG VERKLIGEN ÄR STEL!
Det är bara att inse att jag behöver mer stretch än vad jag tror. Därför ska det bli en ändring på det, från och med nu ska jag köra minst ett body balance/yoga/afro/free powerdance, för att få mera rörlighet i framför allt underkroppen.

Förut när jag tränade mycket styrketräning för att tävla i styrkelyft var det viktigt att vara rörlig till viss del. Jag hade ingen nytta av alltför stretchade muskler utan ledordet var explosivitet.
Jag är heller ingen som tror att man behöver stretcha etter varje pass, utan att det räcker med rörlighetsträning någon/mågra ggr i veckan. För jag tror att man kan stretcha för mycket och då protesterar musklerna istället.

Hur många har inte ont mellan skulderbladen? Har du tittat på din kropp var sitter problemet? Många svenskar har korta muskler på framsidan av överkroppen som drar fram hela skulderpartiet och istället för att stretcha tex bröstmusklerna, så fortsätter vi att töja på de stakars musklerna mellan skulderbladen. Förstår ni var jag vill komma?
Allt handlar om balans mellan fram och baksida kropp, Balans i allt som har med livet att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)