onsdag 24 november 2010

Favorit i repris

Efter ett jobbigt intervalljogging pass åt jag två grillade fläskkarré med gräddsås, det var mumsigt gott!
Jag är inte helt nöjd med mig själv under passet. Kunde nog ha tagit i lite mer, men jag hade inte skallen med mig.
Jag körde en tio minuters uppvärmning och tänkte, uj vad slö jag är idag, då jag bara orkade gå i 5 km/h!
När tjejen bredvid mig var färdig på sitt löpband bytte jag och till min glädje var det inte fel på mig utan löpbandet :D (och då var det inget löpband jag brukar springa på annars, så jag tror verkligen det var fel på det andra bandet)

Med, som jag trodde, nyerövrat självförtroende började jag köra intervaller. Jag brukar i vanliga fall jogga på 8-9km/h och körde idag 10 st 1 min intervaller på 11-12 Km/h, med en minuts vila emellan. (kanske lite väl länge, men jag behövde verkligen det)
Det första gick riktigt bra, men sen fick jag slita rejält.

Min stora begränsning är att jag inte vågar hoppa av löpbandet i farten utan trycker på stopp och sätter sedan igång bandet i promenad fart, lite mer meckigt, men hellre det än att stupa :D

3 kommentarer:

  1. Löpband är läskiga grejer, jag vågar inte ens hoppa på ett :S

    Sv: med sockerfritt menar jag inte goffa en burk Ben&Jerry på fredagskvällen, det är min ambition nummer 1 =)
    Skämt åsido så är det 30 dagar med noll godis, glass, bullar och även chips o dyl. Äter inte så mkt bröd, pasta, ris till vardags annars heller men det är inte så jättenoga så länge kalorierna räcker till det.

    SvaraRadera
  2. har du kört på de nyare löpbanden där man kan reglera hastigheten på själva handtagen? De är ganska lätta/stora att trycka på så man kan sänka farten ganska snabbt istället för att stänga av bandet! =)

    Gillar inte heller de gamla cyklarna i spinningsalen! Hoppas de byter ut några fler snart... Brukar placera mig vid fönstret nästan.. vid pappershållarna ;)

    SvaraRadera
  3. Tack för din fina kommentar :)

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)