onsdag 3 november 2010

Ser fram emot mer träningsvärk

Idag tränade Gustav och jag triceps och bröst. Jag har inte tränat seriöst på flera år, men tar jag det lugnt? Nä inte direkt, å andra sidan är jag svag, så jag orkar inte så mycket vikt.
Vi började med dips och jag hade tur att det fanns en maskin, så jag får lite hjälp med kroppsvikten. Men jag gjorde bort mig och tog bara 30 kg som hjälp, vilket innebär att jag skulle klara dips på 70 kg :D Jag rasade rakt ner, så jag bytte och tog hjälp av 60-70kg istället och då orkade jag lite mera.

Vi fortsatte med två andra tricepsövningar och flyes i kabelmaskin och peck deck. När jag körde flyesen kunde jag inte koncentrera mig ordentligt när jag såg mig själv i spegel. Jag såg ut som en ving skjuten skata, sned och vind, min ena axel verkar inte må så bra.efter lite justering såg det bättre ut, men inte perfekt!

Jag kan räkna med ordentlig träningsvärk och jag är riktigt glad att jag inte ska ut och springa i morgon :)

1 kommentar:

  1. Haha ja det där misstaget med dipsmaskinen har jag också gjort... råkade tänka lite tvärtom ;D

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)