måndag 29 november 2010

Ny vecka nya tag

Igår innan konserten var vi hemma hos Maria och Sofia, de bjöd på adventsfika.
Jag hade med mig två LCHF-muffins, till mig själv, men när jag såg vad som serverades, tog jag beslutet att äta av det som bjöds.
Jag har bara varit riktigt sockerfri den senaste veckan, så jag känner inte att det var någon större skada skedd.
Och det är stor skillnad att fika på en dag i veckan i jämförelse att jag har ätit godis en hel helg (fre-sön).

Bara för att jag valde att äta av kakorna innebär inte att jag åt hejdlöst av det som bjöds, som jag säkert kunde ha gjort förr, jag smakade på det jag ville och tog endast dubblett av de stora pepparkakshjärtana.
Som jag sagt förut så känner jag ingen ångest eller ånger när jag gör ett felsteg (vilket säkert är både bra och dåligt) huvudsaken är att jag inte fortsätter äta osunt, utan "kommer upp på banan igen".

Efter att ha tränat hårdare i två veckor så bestämde jag mig för att mäta min kropp idag. Jag har ingen våg att väga mig på, så det får vänta till jul.
Till min glädje hade jag minskat en centimeter i midjan, två centimeter vid naveln, två centimeter över rumpan och över bysten hade ingen minskning skett (vilket jag är nöjd över). Resultatet finns under fliken "Vikt&mått".

När det gäller hälsosamma kroppsmått så sägs det att kvinnor ska ha 80cm i midjan, vid minimal risk för hjärt/kärlsjukdom och förhöjd risk över 88cm.
Att min midja nu är nere på 88cm är glädjande, men jag tror att måttet egentligen ska mätas i navelhöjd, så ju mindre jag blir i navelområdet desto lyckligare blir jag, minst 12cm till att minska, så blir jag nöjd i hälsosam aspekt (själv kommer jag bli nöjd tidigare) :D

2 kommentarer:

  1. Kul att höra om maten! Skriv gärna mer om det :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grymt med lite minskade centimetrar :D

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)