söndag 28 november 2010

Jul i folkton


Likt den gnistrande rimfrosten på en lyktstolpe i natten, vill jag symbolisera den fantastiska musikupplevelsen jag just varit med om. Jag är hemkommen efter den två och en halv timmes långa folkmusiks föreställningen "Jul i folkton" med bland annat Sofia Karlsson. Det enda jag kan säga är, vilka musik genier! Med fantastisk känsla framförde de varje instrument, att man kan spela så nyanserat på tamburin,fiol, flöjt och munspel, var bevis på deras höga musikalitet. Sången bestod av allt från svag,stämningsfull naken sång till fartfylld stämsång på klassiskt folkmusikgener. Jag är verkligen glad att jag gick ikväll, jag tycker att det ofta är nya oväntade intryck som ger mer bestående intryck, ju äldre jag blir. God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)