måndag 3 januari 2011

Strålande dag!


Är på väg att hälsa på en gammal klubbkamrat och det ska bli riktigt roligt att träffa henne igen. När jag tänker tillbaka på tiden då jag tävlade på elitnivå fick jag naturliga viloperioder i min träning. Innan och efter tävling och en kort period med icke tränarledd träning på sommaren. Nu som motionär planerar eller periodiserar jag sällan min träningen, tränar mest på en höft och har sällan längre viloperioder än några dagar. Nu när jag skulle åka ner hit till Östergötland under jul, blev jag ju smått orolig inför en jul utan träning (eftersom jag inte är någon avancerad vinteridrottsutövare), men varför hetsa upp sig inför två veckor träningsuppehåll? Nu har jag ju iofs tränat två pass och varit ute och pulsat i snön och känner mig nöjd med det. Varför stressade jag upp mig innan ledigheten och inte tänkte på att jag kanske behövde en välbehövlig vila och bara umgås med mina nära och kära. Sedan när jag kommer tillbaka till gymmet kommer jag ha ner motivation och träningsglöd! :-D

2 kommentarer:

  1. Det har du rätt i!
    Jag köper 4 månaders kort på F&S. Under sommaren har jag planerad vila. Då vill jag vara i trädgården och kanske cykla eller åka rollerblades!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kom på att mitt resonemang grundar sig på att jag skulle haft en månads uppehåll nu under jul. Det har jag inte haft. Så jag kommer nog att köpa till lite träning så jag bara har uppehåll juni-juli-augusti.
    :)

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)