lördag 8 januari 2011

Så fel det kan bli!

Jag såg i marginalen <----- att jag hade skrivit "veckans träning v.1", när det egentligen inte alls var min ambition att träna seriöst denna veckan :D Därför blev det ganska tomt och nu har jag redan bytt till v. 2, för det är från nästa vecka som jag kommer köra järnet!
Jag har varit på gymmet idag och blev inspirerad av Emmas Form då hon skrev inlägget "Årets första jogg". Där skriver hon att hon gick/joggade 3 km på 21 min 36 sek (tiden kom jag inte exakt ihåg, bara att den var på 21 minuter, något). Och under dessa 3 km sprang hon 2,7 km.

I min egna lilla tävling mot henne vann jag på 21 min 23 sek, jag sprang 2,7 km och gick 300 meter (precis som Emma, men det hade jag glömt).
Det enda jag gjorde annorlunda och "fuskade" var att innan de sista 800 meterna så tog jag en andningspaus på 30 sek (stod stilla), så egentligen skulle väl min tid egentligen vara 30 sek längre ;).
Jag kan dock tillägga att när jag skulle starta bandet igen så strulade det, så jag förlorade både sekunder och metrar, så det går nog jämt ut!

Jag tittade tillbaka i mina anteckningar för att se hur många joggpass jag hade avverkat de senaste halvåret och till min förvåning var det bara sex stycken.
Jag tycker att jag kan vara nöjd med dagens prestation och man ska ju inte jämföra sig med andra, men jag väger ändå ca 30kg mer än Emma . De som har läst fysiologi, vet att det är fysiologiskt jobbigare att syresätta en så stor kropp (även om man kan vara grymt vältränad när man väger mycket), så tack kroppen att jag kan pressa dig lite xtra och tack Emma för att du sporrar och inspirerar mig!

4 kommentarer:

  1. Ja det är riktigt bra gjort med tanke på att du väger så pass mycket mer än mig!

    Ska se om det blir bandet imorgon igen för mig! :D

    SvaraRadera
  2. Emma: Jag skulle just ta bort det där med att jag väger mer än dig (kändes som att jag ville briljera, men så är det ju inte), men då hade du just kommenterat, så det får stå kvar.

    Kör hårt!

    SvaraRadera
  3. Ja fast det spelar ju faktiskt in ganska mycket! =) Briljera hur mycket du vill, jag tål det hehe ;)

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig blogg att läsa! Kommer att hänga med på din äventyr!Bor du i Umeå? Min favoritfrissa jobbar och bor (också) där!
    Heja på dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)