torsdag 6 januari 2011

På plats i Umeå!

Sedan åtta timmar tillbaka är jag åter på Umeås gator och torg :D
Jag kom innanför dörren kl 09,00 och gick och la mig, sov fram till kl13,00. Jag är trött och smått sliten och det känns likadant i kroppen som om jag hade åkt färja hela natten (vill jag det eller??)

Snöpligt nog blev vi bara 1h 40 min sena och vad betyder det? Jo, att vi var 20 minuter för tidiga för att jag ska kunna få 100% ersättning, för sveda och värk. (inte ofta man önskar att ett tåg skulle vara lite mer försenat!)
Frågan är hur de ser på det hela för mitt anslutande tåg från Norrköping var även det nästan två timmar försenat och om Norrlandståget hade varit i tid skulle jag självklart ha missat det (visserligen var jag redan i Sthlm. och slapp oroa mg för ytterliga en sak)

Jag har inte åkt nattåg sedan tidigt 90-tal och var inte beredd på att de var snälla och stängde av högtalarna så vi skulle få sova gott. Jag hade pratat med SJ tidigare på kvällen och de sa att vi skulle få åka buss från Vännäs till Umeå, så jag sova ganska dåligt eftersom jag inget visst och hade ingen kontroll (eller hörde) var och när jag skulle kliva av!
Såhär efteråt vet jag att konduktörerna har sina små skötebarn som de väcker och informerar om läget, men hur ska man veta det när det är första gången man är en nattligresenär i kupé?

1 kommentar:

  1. Blää vad trist att ni inte kom ytterligare 20 minuter sent... Eller att reglerna var annorlunda.. Sådan försening borde inte vara tillåtet!

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)