lördag 22 januari 2011

Jag är helt slut!

Idag var dagen D för IKSUs Boot Camp, ett pass med blandning av total Training och Box!
De som har kört båda passen vet att det kan bli hur jobbigt som helst!

Jag var där utan partner, så jag fick köra box med en jag inte kände. Han var säkert några år äldre än jag och såg jätte hård ut! Och det var han, för att använda ett ungdomligt uttryck, OMG!!!! Han hade nog många år kampsport bakom sig och han tog verkligen ingen hänsyn till att jag är en normal människa. Visst det är aldrig roligt för någon av parterna om man är för ojämn i sitt sätt att träna, men som jag har sagt förut, jag tycker inte slagskämpar passar på ett gym, då får de se till att ha en motståndare med sig!

Jag fick fläskläpp efter två minuter, för att jag inte orkade hålla mitsarna och hade skräck i blicken! Jag har nog aldrig varit så rädd att på ett slag mellan ögonen istället för på kuddarna!

Men jag hade tur, instruktörerna hade lejt mitshållare, om de udda paren skulle bli för ojämna. Så jag fick en egen mitshållare, medan den andra kille fick köra med en riktig slagskämpe, av samma kaliber.
Det innebar att jag slapp hålla mitsarna, vilket jag ogillar, men även att jag fick (om jag orkade) köra dubbelt så mycket som de andra :D

Jag kan säga att jag är glad att passet bara var 90min, när min mitshållare sa, - Det är bara en timma kvar nu, var jag riktigt trött!

Upplägget var sex minuter TT och kanske tio min Box (kändes det som), om vartannat, det var riktigt kul och jobbigt. Jag är verkligen glad att jag fick köra box med någon annan, annars hade jag nog gått därifrån!

1 kommentar:

  1. Strongt att gå på det där !! Jag skulle eg vilja köra Punch Out (stavning? haha) men jag vill inte gå dit ensam för vill inte hamna med någon som är mycket starkare än mig. Och så gillar jag inte gruppgrejer, typ springa runt i en ring och slåss med alla... vilket jag sett på nåt PO-pass.

    tycker det är synd IKSU inte har Powerstrike. Det är skoj!

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)