måndag 19 mars 2012

Swisch

Förra veckan bara rusade iväg, snabbast förflöt självklart helgen, även om den var ganska händelselös :D Dagen har varit omväxlande, spännande och ganska energikrävande. Hoppas morgondagen blir mer energigivande!

Ida har jag tränat kondition som bestod av 10minuter jogg+10min intervaller+ 10 min med burpees, höga knän höftlyft, phu det var svettigt! Efter det blev det styrketräning ben+axlar. Senare på kvällen tog jag mig en 40min promenad, tyvärr har jag inte hittat någon lagom lång runda, så jag vandrade runt på stadens gator, men inte torg :D

Glömde skriva upp mina mål under "100grymma dagar" (de står iofs i vänsterkanten) men för att nå en viktminskning på 7kg, minska till normal fettprocent och att komma under 30min på 5 km är planen;
- självklart en "strikt" kost, fortsätter med matschemat från Lina
- 3-4 kondition+styrkekombinerade träningspass, varav ett intervallpass
- 8-10 promenader, minst 40 min per dag
För mig är egentligen kosten och promenader framgångsreceptet (förut i alla fall), men styrketräningen är även viktig för förbränningen och att behålla muskelmassan jag redan har :)

1 kommentar:

  1. Håller alla tummar jag har för att du ska nå dina mål!

    Tack för dina rara kommentarer i Bloggen, blir alltid så himla glad! Helt ok att vara tillbaka i skolbänken, men det är roligare att köra tåg. Så klart!! :D

    Stor kram!

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)