lördag 24 mars 2012

100 Grymma dagar - Dag 4

Sitter och väntar att maten ska bli klar, jag ska äte tacofärs med vitkåls och morots sallad. Idag har jag varit hushålig och tvättat, städat och varit och handla mat inför nästa vecka, tänkte laga några maträtter i morgon, så jag har matlådor till veckan.
I morse vaknade jag tidigt och tog mig en morgonpromenad. På vägen hem gick jag förbi Frejas bakeri och köpte med mig morootsbrödbulle, en fröbrödbulle och en kardemummabulle. Vet att kardemummabullen inte ingår i min kostpplan, men vet att jag har utrymme för en bulle om jag rör på mig ordentligt (men det får inte bli fika varje helg nu om jag ska nå mitt mål eller en latte kan jag dricka).
Utöver springet fram och tillbaka till tvättstugan blev det även en joggingtur på frösön idag med en omväg på nästan två km, jag var hellt slut, 6,7km blev det. Ingen höjdar tid men rejält backigt och det behöver jag (inte nedför för mycket för knäna, väger ju en del), då jag nästan alltid springer i flack terräng.
Eftersom jag gick till affären oxå har det blivit ca 16km under mina fötter idag.
Gick även förbi Mittuniversitetet (har gjort det förut) och de är inhysta i ,bland annat, vackra gamla regementsbyggnader.



Längs Storsjönsstrand på frösösidan




Frejas bakeri

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)