torsdag 7 augusti 2008

Invägning


Till min fasa tickade siffrorna upp över 100kg på vågen i morse, det innebär att jag har gått upp 2 kg de senateveckan och 4 kg den senaste månaden. Men det är inget nytt!! Det är så min kropp fungerar! Jag kan äta onyttigheter i månader innan det syns på vågen, sen säger det PANG!

Jag hoppas och tror att de sista två kg är mycket vätska, eftersom jag har ätit mer kolhydrater än vanligt, de senaste veckorna!

Jag har ännu inte satt upp något slutmål, utan jag tar det som det blir, men den magiska gränsen ligger vid 89, under 90 kg, det var länge sedan jag var där!
Det var tre år sedan jag senast gick ner i vikt, körde GImetoden, som jag även kör idag.
Jag har hållit vikten efter den nedgången, har tom gått ner liteytterliga några kg, men sen var det stopp.
Mitt problem med kolhydrater är att nu när jag är lite "äldre" (enligt optikern) är att jag kan hålla vikten om jag tränar ordentligt och äter kolhydrater i lagom mängd, men jag har problem att minska i vikt, utan att dra in på dem.
Jag rivstartar 2-3 v, ätandes minimalt med kolhydrater (näst intill endast ovanjordsgrönsaker). Under denna period kan jag tyvärr bara träna lågintensivt, så det blir träningsabstinensen som avgör om det blir 3 v.
(V3) v4 och framåt börjar jag äta bönor och Quinoa, möjligtvis grovt dinkelbröd 1-2 skivor/dag och då kan jag börja träna lite lagom hårt :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)