tisdag 12 augusti 2008

Finns det någon sänggud?

Jag har sovit på golvet sedan jag flyttade hit ner i januari :o) har funkat helt oki. Varför undrar ni!?
Jo, jag har försökt att köpa säng på IKEA, men deras leveransdagar funkade inte med mina jobbtider, och när man jobbar som terapeut är det inte bara att åka iväg från jobbet för att ta emot en säng!

Så det köpet blev makulerat, för att låta dem ha kvar sängen i lager, tills nästa gång jag var ledig en fredag, skulle kosta betydligt mer än vad sängen kostade! :o(

Tillslut fick jag tips om fabrikförsäljning av sängar, 50-70% billigare pris...YES!!

När jag väl åkte till en fabriksförsäljning, var de vettigaste sängarna inte alls så billiga....... 4000kr mer än sängen på IKEA.
I alla fall jag köpte en säng och kände mig nöjd, ÄNTLIGEN!

Leveranstiden var 5-6 veckor, perfekt till semestern, tänkte jag! Och så var de oxå......men då var jag inte hemma, när de villa leverera...SUCK!

Igår var det en månad sedan de ville leverera och de hade sagt att nästa leverans skulle ske ungefär då, så jag ringde.

De kunde inte svara på när leveransen skulle ske, de höll på att planera den precis. Då frågade jag om de inte kunde planera så jag skulle vara hemma denna gång :o) men nä de kunde de inte!

Upplösningen..... Strax efter det samtalet, ringer min telefon, då har de skickat min säng med DHL och jag skulle få den idag! JIpppi......

När jag väl fått hjälp att bära upp sängen och provlegat den, känner jag på direkten att den är MJUK......och i mitt bakhuvud minns jag att det var fel madrass beställd från början, vilket jag ringde och ändra.....kunde det verkligen vara möjligt? Hade jag fått fel madrass??

Jag ringer företaget och tackar dem för den snabba leveransen ;o) och säger som det är, jag tycker madrassen är för mjuk! Vad har jag fått för någon??
När hansvarar MEDIUM, istället för FAST, då svor jag!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)