lördag 16 augusti 2008

Promenad

Vädret har varit omväxlande idag, men det har varit uppehåll hela dagen. På eftermiddagen gick jag ut på promenad, det var som vanligt och riktigt molnigt, men så småningom tittade solen fram emellanåt.
Är det bara jag som sviks av era trostjänare till skor? Att när ni inte har haft på er dem på ett bra tag, så får ni skavsår? Idag hade jag en sådan dag, fick en blåsa på min häl, stor som en femtioöring. Jag som brukar vara så duktig och tejpa mina ömtåliga hälar, men det straffade sig idag!

Även en öm häl hindrade inte mig att ta en promenad nu i kväll, solen hade börja skina ordentligt, så jag var bara tvungen att ge mig ut. Måste ta tillvara på alla solstrålar jag bara kan.......för här nere i landet, vet man inte hur hösten blir.
Under höst och vinter hade jag gärna bott uppåt landet och sedan flytta neråt på vår och sommar :o)
Få det bästa av alla årstider......


Ikväll drömde jag mig tillbaka till mitten av nittiotalet när NORDMAN största hit "vandraren" spelades överallt, även hemma hos mig.
Håkan såg oförskämt fräsch ut (minns en spelning på ett av Norrköpings största ute ställen, då mådde han verkligen inte bra) när de uppträdde på TV ikväll, skönt när trubbliga liv reder upp sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)