onsdag 6 augusti 2008

I morgon rivstartar......

jag ner till en ny viktnivå :o)
Jag är en känsloätare, har alltid ätit när jag mått bra och när jag har mått dåligt, men det är inte allt.....

Jag är oxå en beroende människa........ godsaker, träning..... För mig har allt kretsat runt motto "Allt eller inget"

Nuförtiden har jag lärt mig att skapa balans, när det gäller det mesta.

Januari 2005 tog jag iofs beslutet att sluta äta godis och snacks (äter nu chips, ibland, när jag äter taco) att bara äta kyckling, fisk och vegetariska proteinkällor.

I år har jag börjat äta allt kött igen, men när det gäller snacks, är mitt beslut benhårt :o)

När det gäller godiset tog jag ett beslut igår! Jag köpte mig en påse lösviktsgodis och åt.... åt lite då och då under dagen...det mesta var gott och jag minns smaken som att det var igår jag åt det senast.

Även om det verkligen var gott, mådde min kropp riktigt dåligt, pulsen steg och jag blev riktigt dåsig. Och då åt jag mig inte proppmätt!
Jag är glad att jag köpte godiset och åt upp det, det fick mig att inse att mitt val att avstå godis är ett bra val! :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)