måndag 9 juni 2008

Härligt!



Dagens träning kände underbar! Jag sprang inne på gymmet i mina nya joggingskor, ASICS Gel Foundation 7, med extra pronationsstöd. Och pronationsstöd behöver jag verkligen.
Jag skaffade mig inlägg en gång i tiden, men trivdes aldrig med dem. Det fungerar bra än så länge utan, men jag har märkt att efter senaste stukningen har jag problem med att sitta på huk.

Vem sitter på huk så ofta, tänker kanske ni!? Men om jag ska göra satsning inom styrkesport igen, så kan jag inte köra seriösa knäböj utan att få ont. Och ont vill jag inte ha!
Jag körde ett intervallpass och det flöt på bra. Det känns som att jag fått ordentligt bättre kondis och steglängden verkar ha utvecklas. Jag kände mig riktigt nöjd för en gångs skull, och belönade mig med en stund i infrabastun :o)
Denna veckan ska jag försöka komma igång med morgonpromenader. Måndagar och fredagar blir det inga, eftersom jag redan går upp kl6. Annars är målet fyra dagar i veckan.
Jag älskar verkligen att promenera, rensa tankarna, det är något meditativt över det! Jag förstår inte människor som går med musik i öronen (nåja en regnig dag är det ok!), vill de inte njuta av alla vackra ljud runt omkring? Visst kan det vara störande trafik, men jag hoppas ni promenerar på lite lugnare gator!
Imorgon är det simning och vibrationsträning som står på schemat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)