måndag 30 juni 2008

Det var länge sedan nu!

Tiden bara rinner iväg! Ursäkta att jag inte har skrivit på länge. Under midsommar hade jag som sagt besök av min mor och försökte vara social med henne. När hon hade åkt hem, för en vecka sedan, blev det långa dagar med jobb, lite träning, men framförallt shopping!

Målet var att hitta något som jag kunde ta på mig på bröllopet som jag skulle på. Efter många om och men hittade jag en kjol och bekväma skor. Upptill hittade jag en fin vit uringad top, men när väl bröllopet kom, fick det bli en svart blus! Resultatet blev ingen höjdare, när jag väl såg mig själv på kort, men vad gör det när allt kommer omkring!


Fredag 27/6

Min resa upp mot dalarna började på fredagsmorgonen och första anhalten var Orsa. Tanken var att fortsätta shoppingen, leta efter något långärmat, eftersom temperaturen inte var alltför hög och jag glömt min kavaj hemma.

Först skulle jag äta en efterlängtad Tacosallad på Kaffestugan i Mora, den hade jag sett fram emot länge! Utanför cafét satt ena receptionisten från skolan jag gick på i Orsa, Mimmi, hon avfyrade ett underbart leende mot mig och skuttade upp och gav mig en bamsekram! Det var verkligen kul att se henne igen, tiden går fort. Senast var i september förra året, när jag slutade skolan!

Efter att jag hade beställt min sallad, frågade Mimmi om jag inte skulle gå till en skinaffär i närheten, jag undrade varför? Då svarade hon att senast hon var där inne jobbade Susanne, min klasskompis där inne! Aha sa jag, och gick dit och överraskade henne och så blev det ett litet kramkalas :o)

Under tiden när jag satt och åt kom en gammal träningskompis, som jag hade hört av mig till. Och precis innan kom mingamla arbetsgivare förbi och överraskade mig! Mycket trevligt att se alla goa vänner igen!!

Kvällen avslutades med en god middag på strandserveringen på Orsa camping :o)

Lördag 28/6

Morgonen började med en promenad ner till Centrum och en lite nostalgitripp :o) Gick på de gamla vanliga gatorna, som jag har nött i några år. Tittade till mitt gamla hus och tittade upp och hälsade på en föredetta granne :o)

Efter en god Latte&bakelse på Orsas nya café, Källar Cafét, åkte jag in till Mora för att vänta på min skjuts till Utby/Rättvik/Nittsjö, där bröllopet skulle vara.

Vi åkte till Vandrarhemmet och bytte om, innan bussen tog oss till Rättviks Kyrka.

Bröllopet var mycket vackert, med ett underbart bröllopspar, solosång och många tänkvärda ord. Festen var välordnad med lagom med aktiviteter, blandad med god mat och fina tal. Alla var på skönt festligt humör och stämningen var underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)