torsdag 14 januari 2010

Var hittar jag min löparskalle??

Idag tyckte jag att det var dags att jag tog tag i löpningen igen, inte för att det var länge sedan, men det var tillräckligt länge sedan för att jag tycker det tar emot.
Jag saknar verkligen en löparskalle, men tror den är gömd i en vrå i min förvirrade hjärna, vad gör man för att locka fram den?

Även om min tanke är att jogga/springa en gång i veckan och sedan köra något annat konditionspass en gång, så börjar jag tror att jag måste köra ett köp pass till i veckan, för att komma någon vart.
Jag vet inte hur konditionsträning fungerar, hur många pass kan man köra i veckan utan att bli övertränad? (självklart är det individuellt och beroende på kost) Men hur ska man lägga upp träningen om man inte vill "bara" springa, utan om man vill köra något annat pass+styrketräning?
Det är väl bara att köra på och utvärdera efter hand, kanske ni tycker, men jag tror inte det är så "enkelt". *Suck*

Igår körde jag ett spinningpass, det är så kul, gud vad jag har längtat efter soliga varierade pass!!
När jag satt där på min cykel såg jag att mina cykelbyxor är slitna, hur ofta köper ni nya cykelbyxor?? Mina är säkert från 2003, men de senaste fem åren (herregud!) har jag inte tränat spinning lika frekvent som som de två första åren. Om jag ska köpa nya funderar jag på att köpa ett par med hängslen, någon som har något tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)