tisdag 5 januari 2010

Hur går det med


Jodå,jag körde mitt första lilla pass igår, inget märkvärdigt kanske,men en början. Jag har framtidstro att det kommer gå bra i år och att jag kommer besegra mina hjärnspöken. Jag blev riktigt glad när jag läste om Kajsa Bergqvist och hennes satsning på löpning. Kajsa säger "-Det var otroligt Jobbigt i början. Jag blev trött på ett sätt som jag inte trodde var möjligt. När jag tränade höjdhopp var det bara med inriktning på explosiva muskelfibrer. Kroppen fungerade inte när jag sprang, jag fick kramp efter bara några kilometer." När jag läser det känns det inte underligt att jag får kämpa och att det känns tungt. Jag väger säkert dubbelt så mycket som Kajsa och med alla knäböj under åren har jag mest explosiva muskelfibrer, men jag har ju läst lite träningslära och vet att man kan, enkelt sagt, byta ut och skaffa sig nya uthålliga muskelfibrerna. Därför är det bara att kämpa på,fokusera och hitta glädjen i löpningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)