måndag 4 januari 2010

Vardag, finns det något bättre?

Jag är en rutinernas människa, mår bästa att gå upp kl 6 och till sängs runt kl22. Det är skönt att det är vardag igen, för jag behöver få kontroll över maten.
Jag är en beroende människa, för mig gäller allt eller inget, och jag kan ärligt säga att jag kan få bulimiska tendenser, om jag inte skärper mig.
Idag har jag börjat med en striktare kosthållning, ännu en gång, men för min egna skull hoppas jag att det varar för evigt.

De som känner mig vet att jag har varit kraftig hela livet, förutom i 20årsålden då jag gick ner över 40kilo. Jag gick ner 30kg på 23veckor och efter ett halvår med promenader började jag träna. Det dröjde inte länge innan jag blev träningsnarkoman och när vännerna frågade om vi skulle ses, kunde det dröja uppåt två veckor innan jag hade en "lucka" i träningsschemat.

Nu är jag lite äldre och jag vet vilka svagheter jag har och försöker skapa balans inom alla områden i mitt liv.
Men jag har lite svårt med kontrollen, när jag har ett mål, och risken att motionen (framförallt) ska gå över styr, gnager i huvudet.
Dags att börja med mentalträning, fokusera och framförallt att ha roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)