söndag 18 januari 2009

Vilken härlig söndag!

Klockan ringde 0645, morgonstund har guld i mun, tvättstugan kallade! Eftersom det inte hade börjat ljusnat ännu, gick jag och la mig en halvtimme till, efter att jag laddade maskinerna.

När klockan ringde igen, studsade jag upp och sprang ner och laddade om och sedan begav jag mig ut på morgonpromenad. Aldrig har Kalmar varit så tyst och stilla (tyst är att ta i med tanken på den vinande vinden) det var skönt att vandra längs frostfrusna vägar och inandas morgonluften.
Väl hemma igen åt jag en god frukost, i lugna ro, med söndagens Aftonblad som sällskap.

Framåt eftermiddagen begav jag mig till gymmet för ett efterlängtat box pass. Jag fick köra med en underbar kvinna, som verkligen gillade box lika mycket som jag. Vi peppade varandra och körde järnet. Passet var varierande och tempo fyllt, svetten lackade rejält. Det enda "jobbiga" var att jag insåg att jag hade blivit riktigt svag när jag gör armhävningar, där blir det bakläxa!

Jag känner verkligen att min kropp vill slita hår och gillar träning, vi får se vad jag hittar på härnäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)