onsdag 14 januari 2009

Varför tränar du på nautilus?

Det är en stor fråga jag ställer mig varje dag jag tränar där. Frågan gäller inte mig själv utan alla andra. Jag har börjat få svårt att gå och träna där, för till 95% träna människor hur kasst som helst, enligt Nautilus standard! Är det jag som är gammalmodig, men existerar inte "Nautilusmtoden" längre? Minst 2 sek i positiv fas och minst 4 sek i negativa fasen, per repetition? Det undrar jag, det är det som gör det så effektivt :o) och och träningen går med väldans fart. Framför seriös träning TACK!

Min egna träning flyter på, kör just nu bara lite styrka och spinning, bättre än inget efter tre månaders uppehåll!
Jag håller på att planera in träningen inför framtiden och bygga upp mig mentalt inför löpningen, för det märkte jag förra året, att det handlar mycket om det mentala.

Dagens styrkepass gav svidande muskler, jag hade hög intensitet och det kändes mycket bra. Jag kör ett helkropps pass (det är så Nautilus vill ha det och jag oxå) bra när man kör igång efter uppehåll och jag klarar att träna 3 ggr i veckan och ökar bra hela tiden.

Nu hägrar vila inför morgondagens förmiddags träning (hur ska jag bli en duktig förmiddags tränare. det är den stora frågan??)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)