måndag 5 januari 2009

Vad var det som hände??

Blogg torkan har varit besvärlig.......likaså träningstorkan.....vad var det som hände?

Jag vet så väl att min kropp vill ha träning, hård träning och min filosofi är att om man tränar, orkar man så mycket mer i livet. Mitt stora träningshinder är studier, vad ska man prioritera? Studier, träning, sömn? Allt tycket jag, men tyvärr är det träningen som ryker först, för jag är verkligen en sömntuta (allt är relativt) men sex timmar måste jag ha, men mår bästa av åtta timmar sömn.

Nu i vår ska jag fortsätta läsa på högskolan, inte mindre än fyra intressanta kurer, vilket ger heltidstudier, utöver heltids jobb. Det låter säkert mycket, men jag läser bara två kurser åt gången, vilket ger halvtid (tror jag) och de går 168 tim i veckan, så det blir många timmar över :o)

Många timmar över till sömn, mat och träning :)

Nyårslöften är inget för mig, men jag har gett mig själv ett livslöfte: Att inte falla tillbaka i övervikten, utan att bli mer vältränad, både utseende,-och konditionsmässigt.

Jag tänker inte stirra mig blind på vågen utan mäta mitt midjemått, vilket ska ligga under 80 cm för att minska risken för diverse sjukdomar, och helst inte ligga över 88cm.

Mitt midjemått har under flera år legat mellan 87-89cm, med en kroppsvikt på 95-105kg. Idag chockerade min kropp mig och mätte HELA 95cm, med en kroppsvikt på 100kg, jag kan fortfarande inte tro det :( (jag som inte ens är i den speciella kvinnoveckan)

Fortsättning följer.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)