måndag 26 maj 2008

Yes! :o)

Dagen har bestått av lite arbete på jobbet och mycket självpeppning. Peppningen behövdes på jobbet också, eftersom jag fick lyssna på ett surrande monster hela dagen.

Byggjobbarna i simhallen bredvid tog bort kaklet från väggarna, ,med en mycket irriterande maskin, frekvensen av surrandet stämde inte med min egna rytm!

Efter denna surriga&bullriga dag gick jag målmedvetet till omklädningsrummet och bytte om, för träna kulle jag bara göra! Det blev ett bra träningspass :o) Det är väl så, det sämsta dagarna är förväntningarna lägre, och resultatet överaskar en!

Jag har egentligen inte avslöjat så mycket om mig själv, ni vet att jag har hållit på med styrkesport förut, men att jag väger närmare 100kg, har jag inte nämnt :o) Löpning är då ingen barnlek, men jag börjar gilla det och det känns bra i kroppen!

Idag satte jag ett nytt rekord! Jag sprang hela 20 min i ett sträck, men sen var jag ganska slut, både i kroppen och psyket. Jag avslutade passet med en 300m spurt, efter 24 min löpning och då sved det ordentligt i hela kroppen! Men nöjd är jag, även att jag hade hoppats på att jag skulle orkat lite längre :o)

Och idag gjorde jag det....... anmälde mig till Mini Triathlonen!!



1 kommentar:

  1. Men alltså gumsan lumsan, du är ju makalös,ute och kutar? När jag vinner på lotto blir du definitivt min PT på heltid. Jag får bara mer och mer magfläsk. Fläskfest. Festfläsk.

    Hejja S friskt humör lite spurtning susen gör, heja heja heja!

    /betongen

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)