torsdag 2 december 2010

Vinter soffa


Tänk att snö kan göra en hård träsoffa att se så mjuk och skön ut :-D Dagen har varit ganska soft med seminarium om barn med downs syndrom, ryggmärgsbråck och CP skador med inriktning mot sjukgymnastik. Tack vare inspirerade föreläsare och bra seminarium har denna delen av kursen varit riktigt givande. Efter skolan blev det lite plugg innan träningen.
Idag var det Total Training som gällde och det var ett riktigt grymt pass, jag som hade funderingar att inte gå på torsdagar länge.
Jag gillar när instruktören peppar, men när hon försökte få mig att göra mitt bästa vid en magövning (ligga på rygg och göra crawlbensprattel) väste jag :- Jag har 50kg tunga ben!
Innan den övningen hade jag bl.a. kört grodhopp, hoppat häck och gjort höga knän, vilket alla övningarna aktiverar höftböjjaren. Jag hade kunnat gjort vilken magövning som helst, men denna gick knappt alls! Efter passet blev det ett body balancepass, det var skönt att sträcka ut kroppen ordentligt.

4 kommentarer:

  1. Sv: Väger mig lite när jag känner för det, blir oftast 2 ggr i veckan. Väger mig när det känns bra dvs när jag tror det blir minus :)

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig bild förresten :)
    Å vilka intressanta saker du pluggar, är det en kurs eller utbildning?

    SvaraRadera
  3. haha fi fan vad jobbigt det lät ;D

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)