tisdag 28 december 2010

Östgötapendeln


Sitter på östgöta trafikens nya pendeltåg som går norrköping-jönköping. Inte bekväma alls! Tur jag bara ska åka till Linköping. Jag ska träna lite innan jag träffar mina barndomsvänner som bodde grannar med mig på landet. Igår var jag hemma hos Cissi som jag gick i parallellklass med på högstadiet. Våra klasser hade gymnastik samtidigt och vi plågades igenom lektionerna tillsammans. Hon bor en bit utanför byn min mor bor i, så jag var positiv och tänkte gå dit. Det gjorde jag oxå, men till slut gick jag vilse och fick skjuts sista biten. Tur var väl det för det tog mig ändå över en timme att gå den vägen jag gick, annars hade det hög tagit minst hem halvtimme till att komma fram. Väl framme välkomnades jag in i ett vackert, ombonat hem med högt till tak och ljusa fina färger.Stor kontrast i jämförelse med mitt kala studentrum (jag vet att man ska fixa så även det blir ombonat och fint) :-D

1 kommentar:

  1. tack för besöket! Det var jättekul att ses! Och tack för att du tog med fika ;)

    kram

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)