tisdag 7 december 2010

Slickar mig runt munnen :D

Mmmmmm....vad god min middag var,men ändå så enkel!
Vad åt jag?? Fylld omelett och jag som inte är så förtjust i omelett.

Jag knaperstekte strimlad bacon och la åt sidan.
Sedan stekte jag omeletten, sakta , så den blev nästan lite knaprig på ytan.
Under tiden hackade jag rödlök och blandade jag till en CF sås med chilitomatpuré och kryddor.
När omeletten var färdig strödde jag ut baconen, rödlöken och såsen på ena sidan och vek ihop, voilá vilken middag!

Middagen var riktigt välbehövlig efter dagens träning. Jag var inte alls taggad att köra intervaller och jag hade tusen ursäkter. Mina klasskompisar peppade mig innan vi skildes åt, men ändå sa jag till mig själv innan jag gick ut till gymmet, du har druckit för lite idag, så det kommer inte gå något bra! Visst är jag duktig att peppa mig själv!

Jag värmde upp med tio minuter promenad och fem minuter jogging, innan jag tog tag i intervallerna.
Körde på 11-12 km/h fart, som förra veckan, men jag kan säga att pulsen var rejält hög.
Jag sprang 1min och vilade i 1,15 (eftersom jag stänger av löpbandet emellan för jag vågar inte hoppa av och på). Det kändes bra så nästa gång vågar jag nog köra på hårdare.

Efter löpningen styrketränad jag ben, körde benpress, leg curle, höft abduktion och vader (kors i taket). Ca tre set per övning 8-10 reps.

4 kommentarer:

  1. Åt också omelett idag. :) hade i fetaost, kalkonskivor och purjo! gott det med!

    SvaraRadera
  2. Emma: MMmmmm....det lät verkligen gott :)

    SvaraRadera
  3. Mmm det lät fint det!

    SvaraRadera
  4. Låter supergott (jag älskar å andra sidan ägg), precis min smak med de där tillbehören också.

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)