onsdag 2 februari 2011

Vila, lathet och ägg

Igår hade jag grym träningsvärk sedan söndagens löpning och måndagens TTpass. (Eller egentligen var det nog bara från löpningen i söndags.)
Så jag vilade från träningen och tog mig bara en kort promenad, gick till sjön och skogen, för jag behövde vila och stillhet. Bästa sättet att rensa tankarna, få kontroll över känslorna, men det gick inte så bra.
På vägen hem köpte jag mig en påse citron muffin, de är verkligen lätta att äta! Satte i mig hela påsen under dagen!
I detta sammanhang är det bra att jag inte får dåligt samvete över det jag ätit, för då hade jag mått ännu sämre, däremot mår min kropp fysiskt dåligt!
Ibland har jag jättelätt att stå emot och igår skulle jag kunnat skylla på "kvinnligheter", men jag vet så väl att det är min livslånga ömma punkt som har triggts igång av stress. (har iofs inte haft någon direkt kontroll sista halvåret 2010, men detta året har börjat bra)


Idag känns det bättre och jag får ta tag i min situation, för att missa en tenta är inte hela världen, men denna tenta miss KAN medföra konsekvenser -------> Utebliven praktik ------> kan leda till för många oklarade poäng vilket ger ekonomiska konsekvenser --------> minskad chans för utlands praktik/projekt, förstår ni att jag åt lite muffins?

Idag var det meningen att jag skulle köra ett pass TT, men jag slutade kl 12 och gick hem och plugga, kl 15 blev jag sjukt trött och gick och la mig för att vila = ingen träning. Däremot blir det mer skolarbete gjort :)



EkoÄgg är helt klart det bästa "snabbmatslivsmedlet" och här i Umeå har vi haft förmånen att Konsum Ålidhem har som motto att man ska ha råd att köpa ekologiska ägg till bra pris. Men när jag kom hem igen efter jul upptäckte jag att de hade höjt priset med hela fem kr!
Det innebär då inte att de blivit dyrare än någon annan affär, men med tanke på deras EKOtänk, så kände jag mig besviken. Så idag pratade jag med chefen i affären och frågade varför de ha de höjt priset och om de inte hade samma EKOmotto längre. Han sa att han inte visset, men gick på direkten och undersökte saken (även om han var på väg att gå på lunch). När han kom tillbaka fick jag den självklara förklaringen att bönderna hade höjt priserna, men han hade dessutom sänkte priset med två kronor. Låter inte som en kraftig sänkning, men de ligger då ca fem kronor under övriga butiker, dessutom säljer de stora EKO ägg och det är inte t. ex. många ICA affärer som gör. Tummen upp för Konsum Ålidhem!

1 kommentar:

  1. Förstår att du känner dig stressad över tentan, men det kommer ordna sig, jag lovar! Du fixar det, det är inte hela världen som du skriver. Kanske läge för ett qigong eller yogapass?? För lite inre lugn och energi?

    Bra att du inte slår på dig själv för att du tröståt, är ytterst mänskligt. Har hunnit med det själv ikväll ;), vi är inte mer än människor eller hur?

    Många kramar från rättvik

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)