onsdag 23 februari 2011

Spinning och dietistan

Mitt internet har strulat hela dagen och när jag hade sksivit färdigt mitt inlägg, så ville inte internet mera. Jag försökte kopiera texten, men det funkade inte så allt försvann. :-(

Dagens lunchspinnningpassgubbe är en skön typ men hans pass är lite hattiga. Varje sekvens är alldeles för korta, så det blir bara virrigt. Passen innehåller i alla fall skönt tunga backar och det gillar ju jag :-)

Idag var jag hos dietisten igen. Jag är nog ingen lätt kostkund för jag pratar ganska mycket och ger nog ett ganska förvirrat intryck. Lina är i alla fall duktig och gör ett bra jobb. Mer om mina måltider kommer när jag sätter igång vilket blir någongång i helgen eller på måndag. Allt beror på att det är löning på fredag och sen kan jag sätta fart med "vägen mot målet och resten av livet" strategin.

Allmänt om kosten så kommer jag äta mer kolhydrater än under min LCHF period men inte alls lika mycket som SLV rekomenderar. Och jag är inte fastlåst vid ris, pasta och pot., utan har andra alternativ. Sedan är strategin att ändra fettkällor mer mot det enkel och fleromättade hållet, äta en avokado och använda minst 1msk rapsolja varje dag. När det gäller protein kör jag på med normala portioner och när jag äter magra sorter får jag ta xtra fett eller sås. Det mest annorlunda är ett kvällsmål, att äta efter middagen är jag inte van vid. Om jag äter sen middag kan jag äta detta mål som ett xtra mellanmål innan träningen eller direkt efter, men det är för att nattfastan inte ska bli för lång och att målen innehåller sovagottgrejor :-D
Apropå sova nu måste jag slå igen mina små blå!

3 kommentarer:

  1. Hej!

    det låter intressant, berätta gärna mer vid tillfälle.

    kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Jag gillade verkligen matvete, finns färdigkokt på konservburk för lata som mig. Blandade ner i en sallad med tomat o avocado, supergott.

    Men varför rapsolja? Rubbar väl balansen omega-3 för man får väl i sig rätt bra med olja ändå genom övriga maten?

    SvaraRadera
  3. Sv: Det är bästa oljan m a p balansen men jag har fått för mig att undvika olja så gott som det går för det omega-6 den innehåller kan räcka för att rubba kvoten, speciellt om man inte käkar rekommenderad mängd fet fisk. Men raps är bästa oljan om man nu använder olja, det är jag med på.

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)