tisdag 18 maj 2010

Qi gong

Tanken var att inte träna någon Qi gong idag.
Eftermiddagen har innehållit Kroppskännedomsövningar, bestående av fotmassage på sig själv, tryckmassage "katttramp" på varandras ryggar och slutligen Zenmassage på fötter och ben.

Jag gillar tryckmassage, helt klart underskattat, så jag njöt av dagen :D

Ikväll skulle vi på OMT föreläsning, vi visste inte innehållet, men jag hade tänkt mig en guidening inom OMT och hur det är att jobba som sjukgymnast med inriktning OMT.
Föreläsningen skulle hålla på 2x45min med en kort fikapaus emellan.

Ack vad vi bedrog oss, en snabb genomgång av yrket och hur man blir OMT inriktad (många, många terminer) och sedan föreläsning om triggerpunkter.
Jag blev visserligen glad att han tog upp triggerpunkter, för det pratas allt för lite om det inom utbildningen, men föreläsaren kändes inte alls lika uppladdad inför föreläsningen som vi elever hade varit. Usch för oengagerade föreläsare!

Annat var de på föreläsningen igår om kroppsspråk, den minns jag fortfarande med ett leende på läpparna :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)