söndag 10 juli 2011

Cykeltur

Var just ute på en lite cykeltur, 2,2 mil, jag är inte så duktig, men jag hade bra kadens på de flacka partierna. Det var solig med fruktansvärd motvind, men det ger skön benträning, eftersom jag har för dåliga växlar på min gamla PEAK. Det är ju en "mountainbike" men jag har slicks på hjulen, så det är ändå bra rull på asfalt.
Vad som skulle vara skönt är att ha fjädring på framgaffeln, det är så stötigt och gör ont i händerna, nu förstår jag varför de använder handskar :D

1 kommentar:

  1. För att undvika karpaltunnelsyndrom(?) och allmänt ont i händerna, kan du besöka en Jula-butik! De har vad som kallas ergonomiska handtag för en spottstyver. 30:- och du har en större anliggningsyta mot handloven, istället för ett streck inne i handflatan.
    Varför är växlarna "dåliga"? Slitage/ justering?

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)