fredag 1 april 2011

Balansgång

Efter ganska jobbiga veckor hade jag tenta igår och är ledig fram tills på måndag då praktiken börjar.
Som ni ser har jag inte tränat mer än i tisdags, men jag känner att plugget fick ta sin tid. Och de senaste dagarna har jag prioriterat värme och närhet, eftersom jag åker ifrån stan i fem veckor.

Det svåraste som finns är att tillåta sig ta träningspauser, även om vi motionärer inte tränar som en elitidrottare, så ska vi inte ha dåligt samvete om vi vilar lite ifrån träningen.
Jag har känt de senaste veckorna att det har knorrat och gnällt i kroppen, så jag tycker jag gör rätt i att ta några dagar off. En del skulle säkert ha tränat denna sista veckan och tagit lugnt sen, men jag vet att jag kommer ha tid för träning i Sollefteå, även om jag inte har ett inspirerande gym att gå till.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag vet precis vad du menar. Det tar emot lite att ta paus ibland. När man har kommit in i det där med träning och promenader som jag kör med, så får jag lite abstinens de dagar jag inte kan gå ut. Ska se om jag kan barnvakt till 40 minuter lör och 40 min sön så att jag kan ta svängen härute! =)

    kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Även om du kanske inte hinner hitta något tilltalande gym(?), så erbjuder Sollefteå en hel del backar att traska uppför! Fin strandpromenad för Yoga?
    Håller tummarna, för att du får en trevlig och givande praktik-tid! Och så var det deras märkliga centrumkorsning i uppförs lut, med dubbla väjningsplikter... :s
    Kramar till dig!
    /Erik

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en bra och lärorik praktik!
    Kulle gett mig ut på vårens först joggingtur idag. Och igår började jag få halsont :( Så jag får jogga en annan dag... Tur det kanske, regnet vräker ner här i Gbg. Ha det BÄST!!

    Kramar!

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)