söndag 17 april 2011

Jogg/promenad i stark vind

Var ute på en tur i förmiddags, jag är lite kinkig och springer inte på rullgruset, orkar iofs inte heller springa hala tiden. Så då blir det naturliga gångpauser. Det blåste så hårt i mellan åt att det kändes som att jag stod helt stilla. När jag tog mig över Ångermannabron var där två tunna damer som nästan blåst ner ifrån bron, tur att jag är stabil, men ärligt hade även jag lite problem.
Idag tog jag mördarbacken i två etapper (istället för tre), men den är jobbig! Jag tycker det går ganska bra att springa, men visst är det kämpigt och jag borde försöka springa fler ggr i veckan för att verkligen orka springa längre tid, än jag orkar nu.
Idag skaffade jag mig en ny app till telefonen, RunKeeper, ska prova den någon dag. Den verkar bra och har bra funktioner som löparklockor, att man får km tider, kan ställa in att den piper vid visst tidsintervall och fler funktioner som inte jag har koll på.
Kanske är inkörsporten till en ordentlig puls/löparklocka :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)