torsdag 18 mars 2010

Löpning+rodd

Idag började jag försiktigt med tre kilometer på löpbandet, jag briljerade inte, men jag tog mig framåt. Jag är knappast någon snabblöpare, men måste verkligen få upp flåset, så det är intervallträning som ska avverkas i vår! (självklart inte bara, utan distans oxå)

Pinsamt nog kan jag säga att jag hade en puls på 170BPM vid 8,5 km/h fart.
Visst jag har inte tränat på nästan tre veckor, men om jag springer på lägre fart känns det som om jag lika gärna kan gå. För farten mellan 6,5 km/h och 8 km/h kan jag inte springa, då går det för sakta!

Jag läser just nu arbetsfysiologi och borde nog vid detta laget förstå mig mer på konditionsträning, än vad jag gör, men det är svårt och mycket att hålla koll på.
Jag hoppas min nya kunskap kommer bli min framgång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)