måndag 15 mars 2010

Höga förväntningar

Idag hade vi studiebesök på gym.
Jag trodde vi skulle få lära oss styrkeövningar, riktade mot speciella patientgrupper, men så blev det inte.
Däremot fick vi en nyttig repetition i biomekanik i praktiken, inte bara i teorin. (visst fick vi lite praktiska övningar när vi lästa biomekanik, men inte tillräckligt)
Jag visste att vi skulle få nytta av biomekanik studierna, men jag är fortfarande dålig på det och hoppas jag får till rätt tänk, för det är verkligen viktigt.

I morgon fortsätter med praktiska studier, rörelseträning och konditionstest2. Jag har glömt säga att jag gjorde konditionstest förra veckan.
Jag har alltid haft syreupptagningsförmåga som en elitidrottare, men när man sen slår ut det på hela kroppsvikten, har jag hittills legat på nivå LÅG. Men nu hade jag förbättrat mig med 4 enheter och kommit upp på nivå GENOMSNITTLIG. Yes!

Jag mätte mig i morse, resultatet redovisas i marginalen <------ Tanken är att jag mäter mig en gång i månaden, det passar ju bra att nästa mätning sker den 15 april! Håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)