tisdag 9 mars 2010

Vad imponerar på dig?


Bilden är i från tidningen Fitness Magazine och den imponerande poledansande Nelle. Om det inte syns på bilden så har hon låst fast benen runt stången och har överkroppen rakt ut. Vilken styrka! Sånt imponerar på mig, människor som har styrkan och kroppskontrollen att träna kroppen med kroppen som belastning, i konstiga positioner och övningar. Gymnaster, akrobater, yogautövare, poledanceutövare och många, många andra atleter, alla imponerar stort på mig. Även om jag har varit en stark styrkelyftare i många år, tycker jag det är maffigare att "pumpa" loss i armhävningar, stå på händer, göra en "humanflag" m.m m.m. Visst hade jag gärna sett att jag en dag gör 500kg sammanlagt, inom styrkelyft, den drömmen försvinner nog aldrig. Idag vill jag som sagt något annat, bli stark genom att använda mig av min kropp som redskap, bli smidig och skapa balans. Jag ska vila lite till innan jag börjar träna igen och under de dagarna ska jag formulera ett klart och realistiskt mål fram till den 30juli, då jag ännu en gång ska stå på startlinjen av Kalmar minitri :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)