söndag 14 mars 2010

Vad är vi utan drömmar?

Sedan 2008 har jag försökt gå ner mina sista 15 kilon till min målvikt, men det har inte fungerat.
Jag försöker vara snäll mot mig själv och säger att visst är jag duktig, även om jag inte går ner i vikt, men jag lurar bara mig själv.
Däremot de hälsovinster jag har fått, genom att börja med konditionsträning på en högre nivå, är jag vara stolt över, men jag måste sluta vara en drömmare och jobba hårdare!

För när jag läser alla andra bloggar med drömmare, som gör verklighet av sina mål, skäms jag och ska jag ska bevisa för en gång skull för mig själv, att jag också kan!

Tack för all inspiration Viveca, Sara, Anna, Söt utan socker, KarinTri, Anna J.D Jacobsson och många många flera!

När det gäller viktnedgång är kosten A och O, om man inte lägger om kosten, får man jobba betydligt hårdare i gymmet. Och om man redan tränar flera timmar i veckan, finns det inget annat val, än att träna ännu hårdare.

För mig spelar inte vikten någon roll längre, utan det handlar bara om fettprocent. Jag skulle skatta att jag ligger runt 35-40% i kroppsfett och det är INGET jag är stolt över, härmed börjar kampen om fettprocenten!

Tyvärr har jag inte råd att för tillfället gå och mäta fettprocenten hos någon PT eller annan coach, men jag tar fram måttbandet i morgon och mäter min kroppshyddan. :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)