söndag 14 mars 2010

Schlageryra

Igår var jag social, var på schlagerfest. Fest och fest, vi satt på våra rumpor och kollade på schlagerfinalen :o) Det var i alla fall mycket trevligt, fin stämning och diskussioner om allas olika musiksmaker.
Självklart fortsatte festen efter finalen, men eftersom jag har varit lite krasslig i veckan, så begav jag mig hemåt, nöjd och glad.

Imorgon har vi studiebesök på ett gym, vi ska då få lära oss (hoppas jag) styrkeövningar för rehabilitering och matas med tips och inspiration. Jag ser fram emot morgondagen :o)

I fredags hade vi praktiska övningar vid rehabilitering av stroke och ryggmärgsskadade patienter. Vi utförde övningar med manuellt motstånd och jag kan säga att det är underskattad träning, men det gäller att den som är "motståndet" är tillräckligt stark. Jag har i alla fall ordentligt träningsvärk i biceps :D

I morgon är en spännande dag .......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)