måndag 29 mars 2010

E-spinner


Idag när jag kom till gymmet upptäckte jag nya cyklar i konditionsrummet, det var E-spinner cyklar. En E-spinner cykel är som en vanlig spinningcykel, men den har en skärm, som vanliga motionscyklar där man kan välja program och cykla efter.

Vem tycker inte att en vanlig motionscykel är mördande tråkig att cykla på? Jag verkligen lider!

Man kan välja att antingen se på en cyklist som sitter på en spinningcykel (jag trodd det skulle vara med spännande än så) och cykla efter dennes "kommandon" eller så väljer man vanlig grafik, med "bansträckningen" där man även ser hur man ska cykla (sittandes eller stående) och vilken handposition man ska använda.

Om man har en Ipod, så förstod jag att man kunde cykla efter musiken på den, så man kan ha sitt egna privata spinningpass.
I grafiken rullar peppnings fraser som en riktig instruktör, men den var lite felprogrammerad och talade en blandning av svenska och något annat språk, så jag satt mest och flinade :D

För en gångs skull kunde man även se hur långt (eller kort) man cyklade, det gillar jag.

Även om jag blev lite besviken på "spinningvideorna" så var intrycket bara positivt.
Nu behöver jag inte vänta på ett schemalagt pass, utan kan i värsta fall, köra ett pass själv. Men ett bra spinningpass med en inspirerande instruktör vinner alltid i längden!

3 kommentarer:

  1. Heej! Nu såg jag att din hälsning innehöll en bloggadress! Ska genast kika, kul!!!
    KRAM!! Christin

    SvaraRadera
  2. Christin: Tack för mailet, jag ska svara, men du vet hur dålig jag är på det!
    Hoppas din påsk varit bra!Kram

    SvaraRadera
  3. tack för din fina kommentar hos mig! vore coolt om man kunde cykla i städer, typ new york. det borde ju absolut vara möjligt på rullband om inte annat. vilken idé!!

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)