onsdag 11 maj 2011

Känner mig kass, så jävla kass!

Jag hade min praktiska omtenta idag, det gick bättre än förra gången, men inte tillräckligt bra! Jag blir så förbannad på mig själv och det värsta är att hela Nya Zeeland terminen är i fara! Därför var jag nog mer nervös än vad jag borde ha varit, men det som felades var mittt tänk när det gäller smärttyper, som förra gången. Dessutom var jag helt lost när de frågade om stabiliseringstester, övningar okej, men tester. Suck! Sedan tyckte de jag var otydlig vid instruktioner i mötet med patienten, hade dålig hållning, otydligt kroppsspråk och hade dålig termologi. Det där med instruktioner kan jag förstå och det är något år något jag joobbar på och det andra kan jag själv inte uttala mig om. De tyckte åven att jag tittade för mycket på mina anteckningar under anamnesupptagnigen och inte hade ögonkontakt med "patienten", visst det är sant men hela situationen är ju obekväm som denn är, liksom! Nu hoppas jag att jag hinner gör om tentan igen, för jag vill verkligen åka till NZ och annars blir det ju riktigt struligt för henne jag ska åka med. Ska hon åka ensam eller åka med de andra fyra?


3 kommentarer:

  1. Du kommer att klara det praktiska! Du är duktig! Plugga lite på smärttyperna och se till att behålla lugnet kommer det gå bra. Du är en av några i klassen jag skulle känna mig trygg att gå till när vi väl är klara sjukgymnaster. Du är bra!

    SvaraRadera
  2. Kämpa på, du fixar det! klart allt blir konstigt i en artificiell situation!

    kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Jag är också helt säker på att du kommer fixa det! Jag kan bara anta hur nervöst det måste vara att göra sådana prov, hur lätt det måste vara att få hjärnsläpp! Jag vet hur duktig du var under Orsa-tiden och är säker på att på att du är det nu också! Låt inte några prov tvivla på din kunskap, du kan mer än så!!

    Kram

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)