måndag 23 maj 2011

Dagen

I morse tog jag mig en morgonpromenad, vinden pinade mig tidvis och jag fick kämpa mig fram i motvinden. Avverkade 6km och det kändes mycket skönt efteråt!

Jag brukar inte träna TT på måndagar, men tänkte göra det idag, men det var helt fullbokat, så jag styrketränade istället. Min ambition är att köra två helkroppspass i veckan nu när jag har mycket i plugget så det fick bli ett kort och effektivt styrkepass.
På TT passen kör vi ofta knäböj eller utfall med bara kroppsvikten, så idag på gymmet kämpade jag som bara den på 30kg när jag gjorde 15 repetitioner. Jag ökade till 40 kg men orkade bara köra 10 st, hade något som liknade kramp på utsidan av låren, så det var rent ut hemskt, men körde ett set till!
Sedan blev det marklyft, där körde jag 10 reps på 40, 50, 60 och 70 kg, svetten bara sprutade om mig.
Efter det var det dags för bänkpress som jag inte har kört på ett par månader, 30kg var skit lätt, men när jag ökade till 40 var jag inte lika kaxig det blev två set på 10 reps och det sista på 8reps.
Jag avslutade passet med bicepscurle, varför? Jo för jag kände för det :D 10 reps på 15,20,25 och 30 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att se just DIG här :o)