måndag 25 oktober 2010

Vikt av vikt

Ni som följde mig i sommar fick höra lite att jag hade det ganska jobbigt på jobbet. Och när jag är en känsloätare så är det lätt att ta till mat som tröst.

När jag åkte tillbaka till Umeå kändes det inte som innan sommaren och första delen av terminen har varit kämpig. Beviset på det kom till exempel i förra veckan när jag fick reda på tenta resultatet, ett fett IG! Men med tanke på att jag var 1,5 poäng från den som hade godkänt, gjorde att jag inte kände mig direkt nedslagen. Det är bara att plugga på och ta revanch den 13 november :D

Det andra beviset på att jag har ätit alldeles för mycket fick jag när jag steg på vågen för två veckor sedan. 107,7 kg! Det kändes helt galet med tanken på att jag fem och en halv vecka tidigare vägde 100kg.
Men som vanligt när det gäller min kropp så kan jag äta dåligt i ett halvår och sedan PANG, så hoppar vikten upp i mängder, helt utan förvarning.

Jag hade hoppats på att väga 95kg när jag kommer tillbaka till Umeå, men eftersom det blev som det blev är jag överlycklig om jag väger tvåsiffrigt :D Idag stod vågen på 103,3kg (med kläder och frukost i magen)

4 kommentarer:

  1. Vill du ha någon att plugga med inför tentan pluggar jag gärna med dig. Klarade godkänt men kan inte mkt vill jag lova. Ju längre tid det tar att gå ner i vikt desto större chans att man lyckas hålla den nya vikten. Så länge itne motivationen tryter ska det gå vägen! Jag ska peppa dig och du får gärna peppa mig för nu ska jag börja på allvar med träning och viktnedgång.

    SvaraRadera
  2. Styrkekramar kommer från Göteborg!!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Alltid lika trist när vågen går upp istället för ner. Jag kämpar på nu, vi får väl se åt vilket håll det går. Jag håller tummarna för dig!

    kram

    SvaraRadera
  4. Tack för allt pepp tjejer :) stor kram

    SvaraRadera

Hej! Kul att se just DIG här :o)